REKLAMÁCIÓS SZABÁLYZAT

a Bezvavlasy a.s. kereskedelmi vállat www.bezvado.hu címen található webáruháza számára

A Reklamációs szabályzat KIZÁRÓLAG FOGYASZTÓ VÁSÁRLÓK számára készült , és szerves részét képezi az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF“) dokumentumnak.

Ha bármilyen kérdése van, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba:

Telefonon: + (36) 1 690 0407 (munkanapokon 11:00-15:00)

E-mailben: reklamacio@bezvado.hu

Hová kell küldeni az árut visszaküldés vagy reklamáció esetén?

A reklamációk és áruvisszaküldések fogadásának címe: Nová Hospoda 30 (Hala C1), 348 02 Bor - Nová Hospoda, Česká republika

  • HOGYAN KELL KINÉZNIE AZ ÁRUNAK ÁTVÉTELKOR 

      1. Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie az árunak az átvételkor? Felelősséggel tartozunk Önnek azért, hogy az áru kiszállítása során az átvételkor hibátlan állapotú legyen. Különösen azért is felelősséggel tartozunk, hogy amikor Ön átveszi az árut:
        1. az áru rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyekben megállapodtunk, amelyeket mi vagy a gyártó leírtunk (beleértve a reklámot is), vagy amelyeket Ön az áru jellegéből adódóan elvárhat,
        2. az áru alkalmas az általunk jelzett célra, vagy arra, amire az ilyen típusú árut általában használni szokás,
        3. az áru minőségében vagy kivitelezésében megfelel a felek megállapodásának és/vagy a mintának vagy a prototípusnak (amennyiben a megrendelést ezek alapján adtuk meg),
        4. az áru a megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban érkezik Önhöz,
        5. az áru megfelel a jogszabályokban előírt követelményeknek.
      2. Feltételezés, hogy az áru hibás. Ha a hiba az áru átvételétől számított 12 hónapon belül jelentkezik, az árura úgy kell tekinteni, hogy az már az átvételkor hibás volt, kivéve, ha bizonyítani tudjuk az ellenkezőjét.

  • MELY HELYZETEKBEN NEM FOGADJÁK EL AZ ÖN REKLAMÁCIÓS KÖVETELÉSÉT 

      1. Mi nem minősül az áru hibájának? Minden termékünk külső csomagolásán fel vannak tüntetve az összetevők és a használati útmutató. Miután figyelmesen elolvasta, ismerni fogja a termék összetételét és használatát. Felhívjuk figyelmét, hogy ha maga termék nem felel meg Önnek a kicsomagolás vagy használat után, az nem az áru hibája, nem lehet szó reklamációról. Mindig felmérjük, hogy a termék megfelelő minőségű-e, és rendelkezik-e minden olyan tulajdonsággal, amellyel egy ilyen terméknek rendelkeznie kell. 
      2. Milyen hibákért nem vállalunk felelősséget? A következő esetekben nem vállalunk felelősséget Önnel szemben a hibákért: 
        1. az olyan hibáért, amely az áru átvételekor már létezett, de az ilyen hiba miatt árengedményt állapítottak meg a vételárból, 
        2. az olyan hibáért, amely a szokásos használatból eredő elhasználódás okozott (például az elem vagy az akkumulátor kapacitásának csökkenése, a spray-ben lévő gáz kifogyása, stb.), vagy ha ez az áru jellegéből adódik, 
        3. ha a hibát Ön okozta, és nem megfelelő tárolás, nem megfelelő karbantartás, az Ön beavatkozása vagy mechanikai sérülés miatt fordult elő, mindezt olyan körülmények között, amelyek nem megfelelnek a hőmérséklet, por, páratartalom, egyéb környezeti hatások tekintetében, és amelyet közvetlenül mi vagy a gyártó határoz meg (általában az áru tájékoztatóján/címkéjén), vagy jogszabályi előírásokból eredően,
        4. az olyan áru hibájáért, amelyet a vásárló módosított, és ha a hiba a módosítás eredményeként keletkezett,
        5. az áru nem megfelelő körülmények között történő használatáért, amely nem felel meg az értékesítő vagy a gyártó által közvetlenül előírt vagy jogszabályi előírásokból ered a környezet hőmérsékletét, porosságát, páratartalmát, kémiai és mechanikai hatásait illetően,
        6. a hibát egy kívül álló esemény (pl. természeti káresemény) okozta.

  • MIRE KELL FIGYELNI AZ ÁRU ÁTVÉTELEKOR?

      1. Ellenőrizze az általunk küldött csomag tartalmát. Ellenőrizze az árut annak átvételekor, és győződjön meg annak jellemzőiről (különösen arról, hogy a megfelelő típusú árut kapta-e, hogy az áru a megállapodás szerinti minőségű-e, hogy a csomagolás tartalmaz-e mindent, amit tartalmaznia kell). 
      2. Mikor nem reklamálhatja az árut. Önt nem illetik meg a reklamációból eredő jogok, amennyiben a hiba:
        1. felismerhető lett volna az adásvételi szerződés megkötésekor szokványos figyelmesség mellett, vagy
        2. ha Ön már az átvétel előtt tudta, hogy az áru hibás, vagy 
        3. ha Ön okozta a hibát.

  • MEGSÉRÜLT AZ ÁRU A SZÁLLÍTÁS SORÁN?

      1. A csomagolás ellenőrzése az áru átvétele előtt a szállítótól. A küldemény kézbesítőjétől való átvételekor ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét. A küldemény átvételével Ön megerősíti, hogy a küldeményt nyilvánvaló hibák nélkül vette át. Ha a csomagolás megsérült, közvetlenül a szállítónak jelezze, és írjon kárbejelentést. A csomag ebben az esetben a szállítónál marad. Ez a legegyszerűbb módja a sérült küldemény reklamációjának, a küldeményt a fuvarozó visszaküldi nekünk, és mi küldünk Önnek egy újat. 
      2. Csak a csomag kicsomagolása után derül ki, hogy az áru megsérült. Mi a teendő? Kérjük, hogy a hiba átvételét és felfedezését követően azonnal, de legkésőbb a küldemény átvételétől számított 3 napon belül értesítsen minket. Lehetőleg a reklamációs formanyomtatványon. Kérjük, adja meg személyazonosító adatait, az e-mail címet, amelyről az árut is rendelte, és azonosítsa az árut, amelyre a reklamáció vonatkozik. Ideális esetben kérjük, csatolja a vásárlást bizonyító dokumentum (pl. számla) másolatát, a hiba fényképes dokumentációját és az áruval kapcsolatos probléma leírását. Mindezek az információk segíthetnek a reklamáció gyorsabb rendezésében. 
      3. Mikor nem tudunk tovább szállításból eredő reklamációt igényt érvényesíteni? Felhívjuk figyelmét, hogy ha a küldemény kézhezvételét követő negyedik (4.) napon és az azt követő napon jelent be reklamációt, azt a szállító valószínűleg nem fogadja el. A sérült küldeményre vonatkozó késedelmes reklamációja következtében kárunk keletkezhet (a sérült küldeményt a szállító nem téríti meg az Ön késedelmes reklamációja miatt), és ebben az esetben jogosultak vagyunk az ilyen károkat Öntől behajtani. Tartsa meg a csomagot, és készítsen fényképes dokumentációt (legyen jól látható a sérült áru, a csomagolás, a csomag térkitöltő anyaga). 
      4. Milyen eljárás következik, miután nekünk ezt a kárt bejelentette? A sérült csomag reklamációját követően visszaigazolást kap az e-mail címére, majd tájékoztatjuk Önt a további eljárásról. Ezt általában 3 munkanapon belül el tudjuk intézni. Bármikor kapcsolatba léphet velünk a + (36) 1 690 0407-es telefonszámon vagy e-mailben: reklamacio@bezvado.hu hogy ellenőrizze a reklamációja állapotát.

  • HOGYAN JÁRJON EL, HA MÁST KAPOTT, MINT AMIT RENDELT? 

      1. Mi az eljárás ebben az esetben és mire lesz szükségünk Öntől? Ha rossz árut, hibás mennyiséget vagy más színt kapott, vagy teljesen más árut, amelyet nem rendelt, stb., kérjük, lépjen kapcsolatba velünk, lehetőleg e-mailben: reklamacio@bezvado.hu, írásban vagy a reklamációs formanyomtatvány segítségével. Kérjük, adja meg személyazonosító adatait, az e-mail címet, amelyről az árut is rendelte, és azonosítsa az árut, amelyet tévesen kapott. Ideális esetben csatolja a vásárlást igazoló dokumentum (pl. számla) másolatát, a hiba fényképes dokumentációját, és írja le a hibát saját szavaival, valamint tüntesse fel, hogy mi mindent tartalmazott a csomag a kézbesítéskor. Mindent megteszünk az ilyen hibák elkerülése érdekében, gondosan ellenőrizzük a kiküldött árukat, de tévedések előfordulhatnak. Előre is elnézést kérünk a megrendelésével kapcsolatos esetleges eltérésekért, és mindent megteszünk, hogy a reklamáció folyamata a lehető legkényelmesebb és leggyorsabb legyen az Ön számára.
      2. Mi a következő lépés? A tévesen kézbesített küldeményre vonatkozó reklamáció kitöltése és benyújtása után visszaigazolást kap az e-mail címére. A lehető leghamarabb mindent ellenőrizni fogunk, és felvesszük Önnel a kapcsolatot e-mailben, hogy megállapodjunk a további lépésekről. Bármikor kapcsolatba léphet velünk a + (36) 1 690 0407-es telefonszámon vagy e-mailben: reklamacio@bezvado.hu, hogy ellenőrizze a kérés rendezésének állapotát.

  • AZ ÁRU HIBÁINAK FELTÁRÁSA AZ ÁTVÉTELTŐL SZÁMÍTOTT 14 NAPON BELÜL

      1. Az átvételtől számított 14 napon belül megállapítom az áru hibáját. Ha a kézbesítéstől számított 14 napon belül hibát fedez fel a szállított termékben, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk, lehetőleg e-mailben: reklamacio@bezvado.hu, írásban vagy a reklamációs formanyomtatványon.
      2. A reklamáció nem azonos a szerződéstől való elállási joggal. Az áru átvételétől számított 14 napon belül garantáljuk Önnek az adásvételi szerződéstől való elállás jogát vagy az árucserét egy másik termékre. Ebben az esetben az árut sértetlenül, illetve zárt vagy higiénikus csomagolásban kell visszaküldeni. Ellenkező esetben Ön felel az áru értékcsökkenéséért és/vagy kockáztatja, hogy nem kapja meg az elállási jogot. Ha már kicsomagolta az árut, és az első használatok során hibát fedez fel, akkor a legmegfelelőbb intézkedésként az áru reklamálását javasoljuk. 
      3. Mi a következő lépés? A reklamációját követően visszaigazolást kap az e-mail címére, majd tájékoztatjuk Önt a további eljárásról. Ezt általában 3 munkanapon belül el tudjuk intézni. Bármikor kapcsolatba léphet velünk a + (36) 1 690 0407-es telefonszámon vagy e-mailben: reklamacio@bezvado.hu, hogy ellenőrizze a reklamációja állapotát.

  • AZ ÁRU HIBÁINAK FELTÁRÁSA AZ ÁTVÉTELTŐL SZÁMÍTOTT 24 HÓNAPON BELÜL

      1. Mikor kell reklamálni a hibás árut. Ön jogosult a hiba felfedezését követően haladéktalanul, indokolatlan késedelem nélkül panaszt tenni nálunk. Ha Ön jogosan reklamálja a hibát, az ÁSZF 7. pontja szerinti időtartam nem vonatkozik arra az időszakra, amely alatt Ön az árut nem használhatja. 
      2. A vásárló jogosult a fogyasztási cikkekben előforduló hiba esetén a következő határidőn belül élni a reklamáció érvényesítési jogával:
        1. az áru átvételétől számított egy év a 10.000 és 100.000 Ft közötti értékű áruk esetében;
        2. az áru átvételétől számított két év a 100.001 és 250.000 Ft közötti értékű áruk esetében;
        3. az áru átvételétől számított három év, a 250.000 Ft-ot meghaladó értékű áru esetén,
        4. Ez nem vonatkozik arra az árura, amely csomagolásán, címkéjén, az áruhoz mellékelt használati utasításban vagy a reklámban más jogszabályokkal összhangban hosszabb felhasználási időt jelölnek meg. Itt a szavatosság (szerződéses jótállás) rendelkezései érvényesek.
      3. Mi történik a reklamációs jog gyakorlására rendelkezésre álló határidő lejárta után? A fent említett határidő lejárta után az áru hibájára vonatkozó reklamáció nem érvényesíthető. Amennyiben ez az adott áru esetében lehetséges, akkor ez az időszak meghosszabbodik azzal az időtartammal, amíg Ön nem tudta használni az árut, mert az egy jogos reklamációs eljárás alatt állt. Bár mindig igyekszünk a reklamációt az Ön megelégedésére megoldani, egyes termékeket a csomagoláson/címkén/használati útmutatón feltüntetett utasításoknak megfelelően kell kezelni - ellenkező esetben megsérülnek. Még ha a 24 hónapos időszak nem is telt le ezekben az esetekben, nem tudjuk elfogadni az Ön reklamációját (lásd a jelen reklamációs szabályzat 2.1.3. vagy 2.1.5. pontját). 
      4. Szerződéses jótállás. Ha az árura az áru átvételétől számított 24 hónapnál hosszabb önkéntes szerződéses jótállás vonatkozik, akkor reklamálhatja az áru hibáit ezen időszak alatt. Az időszak meghosszabbodik azzal az időtartammal, amíg Ön nem tudta használni az árut, mert az egy jogos reklamációs eljárás alatt állt.
      5. Mit kell tennem, ha az áru hibáját reklamálnom kell? Az áru hibájával kapcsolatos panasz esetén kérjük, töltse ki és küldje el areklamációs formanyomtatványt vagy írjon nekünk e-mailben a reklamacio@bezvado.hu címre vagy írásban, elsősorban a következőket feltüntetve
        1. keresztnév és családi név;
        2. e-mail cím, amelyről az árut megrendelte; 
        3. telefonszám;
        4. a reklamációban szereplő áruk azonosítása;
        5. a hiba leírása saját szavaival;
        6. a reklamáció kezelés választott módját, a vásárló nem jogosult megváltoztatni a reklamáció választott módját előzetes hozzájárulásunk nélkül; 
        7. az Ön címe a reklamációs folyamat lezárása után az áru visszaküldéséhez.
      6. Visszaigazoljuk a reklamáció átvételét. A hiba reklamációja után e-mailben kap tőlünk visszaigazolást a hibás áru átvételéről. A reklamáció érvényesítése az a pillanat, amikor megkapjuk Öntől a reklamáció részleteit.
      7. A reklamált áru visszaszállítása az értékesítőnek. Az árut hiánytalanul, sérülésmentesen (a reklamált hiba kivételével), ideális esetben eredeti, sérülésmentes csomagolásban kell visszaküldeni, hogy be tudjuk tartani a megfelelő higiéniai eljárást. 
      8. A reklamált áru visszaszállítása az értékesítőnek. A reklamált áru hozzánk történő visszaküldésének költségei a vásárlót terhelik.. Kérjük vegye figyelembe, hogy az utánvéttel a mi költségünkre küldött árukat nem vesszük át, és az Ön költségén visszaküldjük Önnek. Ha azonban az Ön reklamációját elismerik, akkor Ön jogosult az jogos reklamáció érvényesítése során indokoltan felmerült költségek megtérítésére. Ezek a költségek a legalacsonyabb szükséges költségnek tekintendők (azaz az árunak a legolcsóbb rendelkezésre álló szállítóeszközzel történő elküldésének költségei). E költségek megtérítése iránti kérelmet legkésőbb a hibás teljesítésre vonatkozó jog gyakorlására nyitva álló határidő lejártát követő egy (1) hónapon belül kell benyújtani. / Ha Ön a hiba eltávolítását kéri (javítás vagy új áru vagy annak részeinek szállítása), a reklamált áru hozzánk történő visszaszállításának költségeit mi viseljük. Kérjük, használja ehhez a KIEGÉSZÍTENI szolgáltatást, ahol jelentheti a kódunkat: KIEGÉSZÍTENI. Nagyobb méretű áru esetén kérjük, lépjen kapcsolatba velünk. Kérjük vegye figyelembe, hogy az utánvéttel és/vagy más módon, a mi költségünkre küldött árukat nem vesszük át, és az Ön költségén visszaküldjük Önnek.
      9. Visszaigazolás. A reklamált áru kézhezvételét követően visszaigazolást küldünk az Ön által megadott e-mail címre a küldemény kézhezvételéről a reklamált áruval és annak tartalmával együtt. 

  • MILYEN GYORSAN INTÉZZÜK A REKLAMÁCIÓS IGÉNYÉT

      1. Mikor fejeződik be a reklamációs eljárás? A Polgári Törvénykönyv a hiba felmerülésétől számított 30 napot ad a reklamáció elbírálására. A reklamációs folyamatot általában legkésőbb ezen időszakon belül lezárjuk.
      2. A hibák kiértékelése. Általában azonban a szükséges dokumentáció (fényképek és egyéb, a hiba kiértékeléséhez szükséges adatok) átadását vagy a reklamált áru visszaszállítását követő 3 munkanapon belül elvégezzük a hiba azonnali kiértékelését, és felvesszük a kapcsolatot e-mailben a vásárlóval egy előzetes vélemény megküldésével. Ebbe a határidőbe nem számít bele a hiba szakszerű értékeléséhez szükséges idő (pl. szükség lehet arra, hogy a beszállítónk vagy a gyártó segítségét kérjük). 
      3. Ha az áru hibás. Abban az esetben, ha a reklamált áru hibásnak bizonyul, a reklamációs eljárás a hiba reklamálásától számított 30 napon belül lezárul. Indokolt esetben a megbízott alkalmazott hosszabb időtartamban is megállapodhat a vásárlóval. Kötelesek vagyunk Öntől kikérni a dokumentáció kiegészítését a lehető leghamarabb.
      4. Ha az áru nem bizonyul hibásnak. Ha az áru nem bizonyul hibásnak, értesítjük Önt a reklamáció elutasításáról. Megegyezünk a további lépésekről. 

  • A REKLAMÁCIÓ KEZELÉSÉNEK MÓDJA

    1. Mi befolyásolja a lehetőségeimet. Önnek joga van kérni a hiba eltávolítását. Döntésétől függően választhat:
      1. javítást;
      2. új termék kiszállítását; vagy 
      3. a hiányzó részek kiszállítását.

Ez Önnek nem jelenthet aránytalan kérést. Ha a termék javítása jelentős nehézségeket okozna számunkra, vagy a termék értékét és a hiba jelentőségét tekintve nem elfogadható követelmény, akkor erről tájékoztatjuk Önt. Ugyanígy járunk el akkor is, ha az Ön új termék szállítására vonatkozó kérését az áru hibájához vagy az áru értékéhez képest aránytalannak ítéljük meg. 

  1. Ha az adásvételi szerződés jelentős megszegéséről van szó. Ha a hiba az adásvételi szerződés jelentős megszegését képezi, Önnek joga van elállni az adásvételi szerződéstől, vagy arányos árengedményt kérni az áru vételárából
  2. Mikor kérhetem a vételár visszatérítését? Bizonyos helyzetekben lehetőség van az adásvételi szerződéstől való elállásra és a vételár visszatérítésének kérésére. Ez nem lehetséges olyan helyzetben, amikor az áru hibája nem jelentős. Melyek azok az esetek, amikor jogosult az adásvételi szerződéstől való elállásra és a vételár visszatérítésének kérésére: 
    1. ha megtagadjuk az áru hibájának kijavítását, vagy nem javítottuk ki a hibát elfogadható határidőn belül;
    2. ha nyilatkozatunkból vagy más körülményekből kitűnik, hogy a hiba nem orvosolható elfogadható időn belül vagy a vásárlót ért jelentős kellemetlenségek nélkül;
    3. ha a hiba ismételten jelentkezik; vagy 
    4. ha az adásvételi szerződés jelentős megszegéséről van szó. 
  3. Mikor lehet még arányos árengedményt kérni az áru vételárából? Bizonyos helyzetekben arányos árengedményt is igényelhet a vételárból. Ez nem lehetséges olyan helyzetben, amikor az áru hibája nem jelentős. Melyek azok a helyzetek, amikor elfogadható arányos kedvezményt igényelhet a vételárból? 
    1. ha megtagadjuk az áru hibájának kijavítását, vagy nem javítottuk ki a hibát elfogadható határidőn belül;
    2. ha nyilatkozatunkból vagy más körülményekből kitűnik, hogy a hiba nem orvosolható elfogadható időn belül vagy a vásárlót ért jelentős kellemetlenségek nélkül;
    3. ha a hiba ismételten jelentkezik; vagy 
    4. ha az adásvételi szerződés jelentős megszegéséről van szó. 
  4. Ön közli velünk a reklamációkezelés választott módszerét. Ha nem, akkor megkérdezzük. Ön köteles közölni velünk, hogy milyen jogot választott a hibás teljesítésből, amikor értesít minket a hibáról, vagy közvetlenül a hiba közlését követően indokolatlan késedelem nélkül. Az Ön által választott opciót nem változtathatja meg a beleegyezésünk nélkül; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha olyan hiba kijavítását kéri, amely javíthatatlannak bizonyul. 
  5. Új áruk szolgáltatása a reklamált áruért cserébe. Abban az esetben, ha a reklamációt új áru leszállításával rendezzük, kérjük, vegye figyelembe, hogy az új reklamáció időtartama erre az árura vonatkozóan nem az átvételtől számított 24 hónap, hanem az eredeti árunak a reklamáció időpontjáig tartó használati idejével csökkentett időtartam. 
  6. Az eredeti áru visszaküldése. Ha a reklamációt új áru leszállításával rendezzük, Ön köteles az eredetileg leszállított árut visszaküldeni nekünk (kivéve, ha nem állapodunk meg másként). 

  • A REKLAMÁCIÓ LEZÁRÁSA

      1. Ha az árut reklamációra küldte el nekünk. Ha a reklamált árut szállítóval küldte be nekünk reklamációra, a reklamáció rendezését követően azt automatikusan megküldjük a vásárló címére, a reklamáció rendezésének időpontjáról és módjáról szóló visszaigazolással együtt, beleértve a rendezés és a reklamáció időtartamának igazolását is, vagy a reklamáció elutasításának okait. 
      2. Ha visszaadjuk a vételárat. Abban az esetben, ha a reklamációt jogosnak ismerjük el, és a vásárló jogosan kéri a vételár visszatérítését a reklamáció rendezésének módjaként, a készpénzben kifizetett vételárat indokolatlan késedelem nélkül visszaküldjük Önnek a reklamációs formanyomtatványon megadott bankszámlára. 
      3. A reklamált áru átvétele. Ön köteles a reklamált árut legkésőbb harminc (30) napon belül átvenni attól a naptól számítva, amikor Önt a reklamáció rendezéséről értesítették. Ezen időszak lejárta után jogosultak vagyunk a Polgári Törvénykönyv 2120. § (1) bekezdése szerint, a 2159. § (2) bekezdésével összefüggésben raktározási díjat felszámítani. A felszámolt napi raktározási díj 1500 Ft.
      4. Át nem vett áruk értékesítése. Ha Ön a rendezett reklamációból származó árut nem veszi át a rendezésről való értesítéstől számított hat (6) hónapon belül, fenntartjuk a jogot, hogy az árut értékesítsük, és a bevételt a raktározási költségek kifizetésére fordítsuk.
      5. Kötelezettség a reklamált áru átvételekor. Ön köteles továbbá az átvételkor ellenőrizni a reklamált áru teljességét, különösen azt, hogy a küldemény tartalmazza-e mindazt, amit tartalmaznia kell. A későbbi kifogásokat már nem vesszük figyelembe.

  • ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

    1. Törvényes jogok. Ezen reklamációs szabályzat nem érinti a vásárló törvény adta jogait.

Érvényesség. Ez a (kizárólag a végső fogyasztóknak szóló) Reklamációs szabályzat 2023. augusztus 1-jétől érvényes, és hatályon kívül helyezi a korábbi reklamációs szabályzatok érvényességét.